Personal Brand - de basis
Vroeger had je alleen een logo en een website nodig om je persoonlijke merk op te bouwen. Tegenwoordig zijn consumenten echter op zoek naar meer. Ze willen ervaringen, doelen en pijnpunten met je delen – ze zijn op zoek naar een speciale band met een persoon en een naam die ze kunnen vertrouwen.
De opkomst van ‘influencers’ en ‘micro-influencers’ is een goed voorbeeld van personal branding en authenticiteit. Het is dat unieke menselijke element dat grote merken proberen na te streven en waar het publiek naar hunkert.
Onderstaand de vijf belangrijkste elementen die je zullen helpen een succesvol, toekomstbestendig persoonlijk merk op te bouwen. Je moet beseffen dat je niet iedereen kunt dienen en dat je je moet concentreren op het publiek dat echt belangrijk voor je is.
Leer je perfecte klant kennen. Weet wat je moet zeggen als je hem in het echt ontmoet. Weet hoe je hem kunt helpen ongeacht of het gaat om coaching, training of de verkoop van fysieke producten.
Zorg ervoor dat jouw website dezelfde taal spreekt, zodat er een gevoel van zekerheid ontstaat.
Bij sociale media gaat het niet om het aantal volgers dat je hebt, maar om de betrokkenheid die je creëert. Het opbouwen van relaties kost tijd, maar dat is de moeite waard, dus leer je mensen kennen en laat hen jou leren kennen.
Links Bestel het boek Vitaliteit-Fortuin-Vreugde
Website design and branding by Greg Merrilees
Personal brand blogpost